pondělí 9. září 2019

Andrea Passon


Italský módní fotograf. Hned z kraje se pozastavím nad tím, že jsem si nedovedl představit propojení módy a konceptualismu. Já vím, že konceptualismus říkám asi něčemu, co tak úplně konceptuální není, ale v rámci mého vnímání všechny fotky, které jsou nějakého příběhu a jsou takové formalistické někdy až velmi čistě strukturální, prostě ke konceptu v mých očích patří. A tento Ital zjevně podobné fotky používá a vytváří. Ženy na fotografii má spíše jako prostředek nějakého formálního sdělení, které není ani moc čitelné, ale je bohaté o instalaci mouchy nebo o častou červenou barvu či balónky, prostě pár infantilností přilepených na lidská torza nebo celé tak nějak módně napózované postavy. Velmi často jsou ženy oblečené v nějakém tom oděvním doplňku (jeden dva kousky oblečení), k němuž by se celá ta série fotek hodila i jako editorial na ty hadry. Prostě tahle tvorba spojuje a průběžně přechází z jednoho žánru do druhého. Občas mám pocit, že autor začal fotit módu a skončil konceptualisticky nějakými složitě uchopitelnými detaily nebo  výrazovostí celého obrazu, která je zaměřená spíš na jakousi atmosféru, možná až fantaskní svět autorovy mysli. A při té příležitosti se trochu zapomněl zdůraznit to oblečení, o kterém to možná mělo být. Velmi poutavé a příjemně barevné. Snad jen upozorním, že jsem vytrhal z jednotlivých alb jen pár fotek, že jsou obvyklé u tohoto autora ucelené seriály fotek, což je skutečně koncepční myšlení, žádné kusé extravagance pro módní časák.