neděle 23. října 2022

Jose G Cano

1961 - 

Španěl. I přes kompletní nahotu velmi často intimní partie na fotografiích nezobrazuje. Vše jako ikony, renesanční obrazy. Étericky rozevláté motivy podpořené vodním prostředím a dlouhými látkami. Je fakt, že efekt podvodního focení je dosti podobný napříč všemi autory, které jsem zatím viděl. Ale snad i díky tomu, že jich je docela málo a mají trošku volnější ruku v pojetí svých obrázků, jsou tyto fotky zatím neokoukané. Ale všeho do času. Je prostě nutné stále něco vymýšlet. Jenže ne technicky ale spíš obsahem. Společenská témata jako klima, odpad a jiné si vzal tento autor za své. Pojetí je zajímavě vizuální až neosobní. Jakoby se tam autor nechtěl vyjádřit za sebe, ale jen si pohrává s tématem a aktivismem někoho druhého jako motivem. A to je podle mě velká škoda. Ale je klidně možné, že já sám jen chápu fine art jako takové umělé či cizorodé těleso. Dokonalé photoshopové obrázky, kterým chybí umělcova ruka a začíná to být úrodná půda pro budoucí tvorbu za pomocí umělé inteligence. Prostě jako by to mělo málo autenticity. I tak je odkaz na staré malíře patrný a mnoho snímků je skutečně vynikajících výjevů. Za mě tedy velmi příjemné a zábavné portfolio, které jen vyvolává některé otázky, kam tento typ umění zamíří.