neděle 6. září 2020

Pierre Boucher

1908 - 2000

Francouz. Mnohé figury jaksi sošně strohé. Častý motiv je i antické sloupoví a draperie a vůbec takový antický nádech.  Dvojexpozice jsou oblíbeným výtvarným prostředkem. Jako řada jiných autorů z přímořských zemích i u tohoto se objevují momentky ale občas i stylizovanější práce z pláží a z vody. Je zde i několik experimentů se stínohrou, Estetika moderních směrů jako je Bauhaus. Krásně plastické světlo podtrhující náladovost snímků. Jak už jsem naznačil v atmosféře se zde pohybujeme od letní pohodové nálady někam k výraznějším  gestům s mírnou dramatičností. Velmi výrazně je vidět pojetí snímků od stylizovaných až po momentky. Mírný dokumentární charakter v mnoha snímcích je pro tohoto autora také docela typický projev. Fotomontáže mohou působit až surrealisticky.  V kontrastu s nahou spící ženou na lehátku je toto portfolio trochu divoké. Přesto silně upoutá. Setkáme se zde i s občasnou stísněností kompozice, torzy. Mezi ležérními ale i surrealistickými dvojexpozicemi najdeme práce s určitou suchostí moderny ale i s náladovými antickými motivy. Vím, že se opakuji ve svým pocitech, ale autor sám tady mnohokrát přechází od jednoho k druhému. Velmi sympatickým způsobem strhává pozornost ke kvalitním pracím, které dovolí se zadumat. Hned na to ale diváka uklidní ležérním pojetím dalších snímků. Dobrý kombinace.