neděle 2. srpna 2020

Marianne Delord

Francouzská fotografka. Glamourové pojetí fotografie. Akt velmi něžný a jemný, ideálně s nějakým kloboukem nebo košilkou a v úpravě která zastírá všechno, co by náhodou mohlo působit příliš explicitně a drsně. Velmi náladové a žensky pojaté fotografie. Místy by se dalo polemizovat, zda už to není příliš přehnané až podbízivé. Neostrost ať již úpravou nebo způsobem exponování zde není žádné sprosté slovo. Je účelově využita. A fotografie působí velmi intimně jako záznam nějakého něžného okamžiku. Svou práci má fotografka zjevně dobře promyšlenou. Snad poslední poznámka, kterou přepojím, je, že autorka se zaměřuje na natolik abstraktní pojetí svých fotografií, že u žádné z nich se nesetkáme s obličejem.  Pokud vůbec fotografka do záběru komponuje i hlavu, pak je stejně ve stínu a fotografovanou ženu identifikovat nelze. Tento princip je určitě fajn. Přece jen jde o celkové vyznění obrazu, o dojem a vyobrazení aktu a ne o portrét konkrétní ženy. Z pragmatického pohledu potenciálního kupce je asi i lepší ten abstrakt než nějaká konkrétní cizí žena.