středa 3. června 2020

Manuel Colombo

1972 - 

Italský autor. Odvaha experimentovat tomuto fotografovi nechybí. Fine art bych tomuto zvláštně pojatému stylu v dnešních měřítkách neříkal. Některé věci jsou skutečně bizarní. Opět se nám tu promítají fetiše a erotika. Téma focené ve vodě působí jako vyobrazení šílenství a smrti. Ostré barvy a mrtvolné pózy tomu dodávají akcent. Rozhodně fotografovi nechybí nápaditost. I přes poněkud syrové podání zvlášť některých témat, je možné být takovou tvorbou zaujatý.  Některé příběhy nebo jednotlivé fotky nejsou zrovna moc chutné. A v tomto kontextu se mi současná konceptuálně laděná italská tvorba přestává líbit. I tak v autorově portfoliu nacházím alba, která jsou barevně i celou estetikou velmi poutavé. Například série s názvem samota,  která je focená z části s kulovitou lampičkou a z části na nějakých policích, vypadá velice dobře a je to styl, který je mi hodně blízký. Fotograf tady zasahuje diváka celkovými záběry figury, ale zabíhá i do detailních kompozic. Celková atmosféra je jemná a zároveň mám občas pocit, že fotky chtějí křičet své sdělení. Z mého subjektivního pohledu je obrovská škoda, že se autor vyžívá v těch fetiších a nešel touto cestou. Má to pro mě úplně jiné grády a hlavně mi to přijde méně prvoplánovité. Rozhodně ale Colombo používá poutavé vizuální prostředky třeba díky různým odrazům, zamlžení, barevným nitím, atd., kterými komplikuje celkovou kompozici. Ve výsledku ale vytváří právě tím perfektní výtvarné dílo.  Že nekoreluji s obsahem, je můj problém. 



























































Žádné komentáře:

Okomentovat